Vi skapar hem.

Frakt & Leverans

Hur skickas varorna?

Vi skickar vanligtvis med Posten, DHL eller Dachser. Mindre varor levereras till ditt närmaste Postombud, t ex din lokala livsmedelsaffär, och du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via SMS eller brev. Gäller försändelser upp till 20 kg. Du visar alltid din id-handling för att kunna hämta paketet.

Vid större leveranser så som soffor, stolar eller bord så levereras dessa alltid hem till dig som kund. Vår speditör kommer att kontakta dig innan för att stämma av tid och datum för leverans. Notera att någon alltid måste signera en hemleverans på plats.

Skickar ni utanför Sverige?

Vi levererar inom hela Norden med undantag för Norge.

När skickas mina varor?

Vi skickar dina varor så fort som möjligt. Dock senast två dagar inom lagd beställning förutsatt att dina varor finns på lager. Vanligtvis får du din beställda vara inom 2-7 dagar.

För beställningsvaror, där inget annat anges, kan det dröja upp till två veckor.

Betalning

Vilka betalningsmetoder accepterar ni?

Du kan välja att betala med direktbanköverföring, Paypal eller Payson hos oss.

Är det säkert att handla online?

Ja. Betalning sker enkelt och säkert med exempelvis Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

PayPal och direktbanköverföring har liknande säkerhetssystem.

Beställning & Retur

Hur beställer jag?

Du kan enkelt beställa din vara genom att lägga produkten i din varukorg och därefter gå direkt till kassan. Du kan även välja att lägga flera produkter i din varukorg. När du är är färdig klickar du på varukorgen uppe till höger på skärmen för att gå vidare till kassan och betala.

Kan jag ångra mitt köp eller ändra i min order?

Om du av någon anledning önskar att avbryta eller ändra din beställning bör du mejla oss på info@furnitura.se med ditt ordernummer så fort som möjligt. Observera att din beställning redan kan ha skickats och kan därmed inte avbrytas eller ändras, du får i sådana fall göra en retur på beställningen och vi återbetalar dina pengar när varan har levererats.

Vad gäller vid återbetalning?

Du har rätt att få tillbaka pengarna inom 30 dagar från den dag du häver ditt köp. Observera att det kan ta ett par dagar från det att vi har gjort en återbetalning innan det syns på ditt konto. För mer information, kontakta oss på info@furnitura.se.

Hur spårar jag min order?

Du kan spåra din order här genom att fylla i det order-ID som du fick vid beställning. Vi använder oss av olika speditörer vilket medför att du kan få ett separat spårningsnummer skickat till dig när din beställning gått från vårt lager.

Hur returnerar jag en produkt?

Kontakta oss på info@furnitura.se så hjälper vi dig omgående att returnera din vara.

Uppdaterar…
  • Du har inga produkter i varukorgen.